Vergoedingsregeling

Vergoedingsregeling

Heb je de bus gemist of is er geen vervangend vervoer? In een aantal omstandigheden kun je vergoeding aanvragen.

Wanneer kun je vergoeding aanvragen?

OorzaakVergoeding

1. Wanneer je door een te volle bus niet binnen 15 minuten (na geplande vertrektijd) mee kunt op een reguliere dienstregelingsrit.

Waterlanddagkaart-Plus
t.wv € 12,50 *

2. Wanneer je meer dan 15 minuten hebt moeten staan ​​in één van onze bussen (nacht- en scholierenlijnen uitgezonderd)

Waterlanddagkaart-Plus
t.wv € 12,50 *

3. Wanneer een bus te vroeg vertrekt van een beginhalte, knooppunt of aansluitpunt.

Waterlanddagkaart-Plus
t.wv € 12,50 *

4. Wanneer bij een ongeplande storing niet binnen 60 minuten vervangend vervoer aanwezig is.

Waterlanddagkaart-Plus
t.wv € 12,50 *

5. Wanneer een gegarandeerde aansluiting (1) niet wordt gehaald.

Waterlanddagkaart-Plus
t.wv € 12,50 *

6. Als we, na het missen van een gegarandeerde aansluiting (1), niet binnen 20 minuten alsnog aansluitend vervoer kunnen bieden, bieden we je een taxi aan. Je kunt je hiervoor melden bij onze klantenservice. Buiten de openingstijden van de klantenservice kan je zelf een taxi bestellen en deze kosten declareren bij EBS.

Taxirit **

7. Wanneer er iets niet juist is verlopen bij het gebruik van de OV-chipkaart. 

Het bedrag dat teveel is afgeschreven ***

 

Voorwaarden

Voor alle bovenstaande vergoedingen geldt dat ze worden uitgekeerd

  • als er GEEN sprake is van incidenten of calamiteiten.
  • mits de situatie bekend is in de logfiles van de CVL of op andere wijze is vast te stellen door EBS.
  • mits de claim binnen 14 dagen na het voorval is ontvangen

*) Je kunt een beroep op een vergoeding doen door een reactie in te dienen bij onze klantenservice. Om deze te kunnen beoordelen vragen we je om reactie te voorzien van relevante informatie en tenminste lijnnummer, rijrichting, plaats, datum en tijdstip van de gebeurtenis. Vergeet niet om de noodzakelijke contactgegevens in te vullen!

**) EBS vergoedt de taxirit voorzover deze valt binnen de invloedsfeer van de betreffende buslijn. Je kunt contact zoeken met onze klantenservice voor het bestellen van een taxi. Buiten openingstijden van de klantenservice kun je zelf een taxi bestellen en de kosten declareren.

***) Je kunt met een restitutieformulier je claim, binnen 2 maanden, kenbaar maken. Wanneer onze klantenservice aan de hand van de door jou ingevulde gegevens vaststelt dat je claim terecht is keert EBS het bedrag aan je uit.

Gegarandeerde aansluiting (1)
Op knooppunten alleen de laatste aansluiting van de dag.