Detailpagina

Helaas verloopt de dienstregeling nog niet vlekkeloos

Op 10 december is MeerPlus gestart in Zaanstreek-Waterland. Helaas verloopt de dienstregeling nog niet vlekkeloos. Hiervoor bieden we onze excuses aan.

We werken hard om de dienstregeling betrouwbaarder te maken en de puntjes op de i te zetten. Hieronder lees je wat meer informatie over de stand van zaken.

Rituitval

Met de start in Zaanstreek-Waterland is de dienstregeling flink uitgebreid. Zo rijden er de hele week nachtbussen, rijden we vaker op drukke lijnen, en zijn er nieuwe busverbindingen. Helaas hadden we in de eerste weken te maken met een behoorlijk aantal uitgevallen ritten. Net als alle andere vervoerders hebben we een tekort aan personeel. Verder hebben we te maken met een hoog ziekteverzuim. Onze nieuwe dienstregeling  heeft veel meer ritten en daar hebben wij dus extra veel chauffeurs voor nodig.

We kunnen het personeelsprobleem niet zomaar oplossen, maar werken aan een plan om de dienstregeling op hele korte termijn betrouwbaar te maken.  Vanaf 8 januari geldt er daarom een aangepaste dienstregeling.

Reisinformatie 

De eerste dagen na zo'n grote verandering zijn er veel dingen die anders zijn en daardoor mis kunnen gaan. Als we merken dat zaken inderdaad mis gaan, lossen we dit waar mogelijk direct op.  Zo hingen er niet op tijd informatieposters op alle 1.100 haltes. Dat is inmiddels wel zo. Mocht je het idee hebben dat er ergens toch nog niet klopt, dan horen wij dat graag via onze klantenservice.

Door een (extern) technisch probleem staat niet altijd alle informatie op de elektronische halteborden (DRIS-sen). We werken er hard aan om dat te laten oplossen. Inmiddels kun je via de QR-code op de halteposter live zien waar jouw bus zich precies bevindt.  

Vertraging door verkeersdrukte

De afgelopen weken hadden we te maken met extreme verkeersdrukte. Op maandag 11 december jl. stond het verkeer rond de Coentunnel (en dus ook op de toegangswegen in de Zaanstreek) helemaal vast. Op 19 december was er een verkeersinfarct in zo ongeveer heel Noord-Holland. Vaak kan de bus via de busbaan langs de file rijden, maar op andere wegen staat onze bus ook in de file en dat levert forse vertraging op.

Werkzaamheden Amsterdam

Tenslotte zijn er op 10 december jl.ook nog werkzaamheden gestart in Amsterdam. Hoewel wij hier niets aan kunnen doen, levert het voor onze reizigers helaas wel ongemak op. We kunnen namelijk niet meer doorrijden naar Amsterdam CS . Reizigers vanaf station Amsterdam Noord en Amsterdam Noorderpark moeten overstappen op de metro. Dit raakt vooral reizigers uit de Zaanstreek. 

(Tijdelijke) bussen

De komende maanden vervangen we al onze bestaande bussen door nieuwe elektrische bussen. Tot die tijd hebben rijden we door met onze oudere bussen. In Zaanstreek zijn die deels aangevuld met iets nieuwere bussen. In de tijdelijke Zaanstreek-bussen zijn de informatieschermen niet werkend. Om die reden vind je in deze bussen stickers met een QR-code die linkt naar actuele reisinformatie. 


Wij begrijpen dat dit alles bijzonder vervelend is voor jou als reiziger. We werken daarom hard om de dienstregeling betrouwbaarder te maken en de puntjes op de i te zetten. Daarna zorgen we ervoor dat we de komende maanden heel snel op het niveau komen dat we hebben beloofd aan al onze reizigers in Zaanstreek-Waterland.